تبلیغات محیطی که با عنوان تبلیغات خارج از خانه یا OUT OF HOME نیز شناخته می شود، یکی از شیوه های رایج تبلیغات در محیط های شهری محسوب می شود. این شیوه تبلیغاتی در زمان های قدیم نیز مورد استفاده ی انسان ها قرار میگرفت. انسان های اولیه برای برقراری ارتباط با هم روی دیوار غارها نقوشی را حک میکردند که می توانست برای آیندگان نیز دارای تفسیرهای مشخصی باشد. یکی از معروف ترین رسانه های محیطی برای اجرای تبلیغات بیلبوردها هستند. بیلبوردها، تابلوهای بزرگی هستند که معمولا در نقاط پر تردد نصب می شود تا خودروهای عبوری بتوانند تصاویر نصب شده روی آن ها را از فاصله چندمتری مشاهده کنند. تبلیغات بیلبوردی، به دلیل ابعاد آن، معمولا در آگاه سازی مخاطبان مورد استفاده قرار میگیرند. چراکه امکان مشاهده طولانی مدت توسط یک نفر را ندارند . بنابراین باید از تصاویر و پیام های کوتاه استفاده شود. یکی از مهمترین مزایای تبلیغات بیلبوردی، امکان قرارگیری تصاویر با اندازه های بسیار بزرگ است که می تواند محصول،خدمت و یا پیام تبلیغاتی یک برند را به طور کامل نمایش دهد. تبلیغات محیطی تنها به بیلبورد ختم نمی شود .اما یکی از پرکاربرد ترین و شناخته شده ترین رسانه های محیطی بیلبورد ها هستند . معمولا اجاره و اکران تبلیغات بر روی بیلبوردها به دلیل هزینه های بالا، توسط برند های درجه یک اسفاده می شود. بنابراین اگر شما یک برند نوپا هستید و می خواهید در قالب محیطی و بیلبوردی تبلیغات کنید بهتر است هزینه های تبلیغاتی بالایی را در پیش بینی هزینه های سالیانه خود لحاظ کنید.