طراحی تبلیغات مترو در تهران

اکثر مدیران و کارفرمایان وقتی قصد توسعه و معرفی برند خود از طریق تبلیغات محیطی را دارند، تنها به تبلیغات بیلبورد شهری فکر می کنند. در صورتیکه تبلیغات محیطی شما نباید محدود به یک رسانه تبلیغاتی باشد بلکه شما باید انواع تبلیغات محیطی مثل تبلیغات ایستگاه های مترو از جمله تبلیغات ایستگاه های مترو شمال، جنوب و یا حتی گرانترین و ارزانترین تابلو های مترو را بشناسید و به کمک خلاقیت در طراحی تبلیغات خود، یک کمپین اثرگذار  با هزینه ی کمتر را اجرا کنید.

این مقاله با هدف آشنایی شما با نحوه ی سفارش طراحی تبلیغات مترو در تهران، همچنین آگاهی از تعرفه طراحی بیلبورد در تهران و هزینه طراحی پوستر برای تابلوهای مترو نوشته شده است.

مترو یک بستر بسیار کارآمد برای تبلیغات می باشد. روزانه 5 میلیون مسافر در مترو تردد می کنند و به همین دلیل مترو ظرفیت بسیار بالایی برای جلب توجه مخاطبان دارد. با استفاده از طراحی تبلیغات مترو در تهران شما این فرصت را دارید تا برند خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

با توجه به اینکه تعداد جایگاه های مترو برای تبلیغات زیاد است انتخاب جایگاه تبلیغاتی و طرح مناسب برای جذب بیشتر مخاطب بسیار مهم است. در ادامه شما را با ایده های طراحی تبلیغات مترو در تهران و موارد مهمی که در هنگام انتخاب طراحی باید رعایت کنید آشنا می کنیم.

  ایده طراحی تابلوهای مترو

یکی از راه هایی که به شما کمک می کند دید بهتری از طرح تبلیغاتی خود داشته باشید بررسی موکاپ های تبلیغات مترو است. برای طراحی تبلیغات مترو در تهران می توانید طرح خود را به صورت پیش فرض به کمک موکاپ های تبلیغاتی بررسی کنید و با توجه به محل قرار گیری، اندازه و موقعیت نمایش تبلیغ، طرح خود را انتخاب کنید.

برخی از رسانه های تبلیغات مترو عبارتند از: لایت باکس راهرو های مترو، دستگیره های داخل واگن، نصب استیکر بر بدنه قطار و بیلبورد روی دیوار راهرو مترو.

طرح تبلیغاتی شما باید دارای چند ویژگی باشد تا جذابیت بصری بالایی داشته باشد پس هنگام سفارش طراحی تابلو های مترو حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • استفاده از رنگ های مناسب و تاثیر گذار
  • به کار گیری فونت مناسب در طراحی
  • بالا بودن کیفیت و وضوح تصویر
  • ابتکار و خلاقیت

 ایده های برتر بیلبوردهای مترو تهران

بهتر است طراحی بیلبورد و تبلیغات خود را به شکلی انجام دهید که مواردی مثل سن مشتری، علایق و نیاز های آن ها را الویت قرار دهید. چنانچه قصد تبلیغ در فضای مترو را دارید نیاز است که قبل از طراحی تبلیغات خود، با ایده های برتر بیلبوردهای مترو تهران آشنا شوید تا بتوانید طرحی جذاب و مختص برند خود را داشته باشید.

در سال اخیر یکی از تبلیغاتی که جنجال زیادی در مطبوعات به پا کرد تبلیغ خمیر دندان سفید کننده میسویک بود که به شکل غیر معمولی به اجرا درآمد. افرادی با گریم متفاوت و سفید رنگ در میان جمعیت حاضر شدند و تا میزان زیادی توجه مخاطبان را به خود جلب کردند. تبلیغات این برند به شکلی بود که این افراد در زیر بنر تبلیغاتی خمیر دندان میسویک می نشستند و با دیدن آن ها در ذهن مخاطب، قدرت سفید کنندگی این محصول به شکل موثر تری تداعی می شد.

تبلیغ خلاق و موثر دیگر تبلیغات اپلیکیشن شهرزاد بود که به منظور جلوگیری از تشکیل صف های طولانی برای شارژ بلیت مترو استفاده می شود. این تبلیغ با استفاده از تصویر متفاوتی که حاصل ترکیب خطوط مترو و فرم صورت بود و همچنین به کمک شعار تبلیغاتی جذاب خود که ارائه داد (دانشجویی یا دانش آموزی؟ با شهرزاد رایگان می رسی!) توجه تعداد زیادی از مسافران را به خود جلب کرد.

تبلیغات خلاق مترو

  تعرفه طراحی بیلبورد در تهران

قیمت طراحی بیلبورد در تهران به عوامل مختلفی از جمله اندازه بیلبورد، محل نصب، طراح گرافیست یا شرکت طراحی کننده، مدت زمان تحویل پروژه، تعداد آیتم های به کار رفته در بیلبورد، مدل پرینت و چاپ بیلبورد بستگی دارد.

بیلبورد های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند مانند بیلبورد اسلایدی، بیلبورد سه بعدی، بیلبورد چرخشی، بیلبورد حجمی و … . در نتیجه تعرفه طراحی بیلبورد متفاوت است و با توجه به شرکتی که به آن بنر تبلیغاتی خود را سفارش می دهید قیمت و تعرفه طراحی بیلبورد در تهران از 5 میلیون  تا پنجاه میلیون تومان متغیر می باشد.

  هزینه طراحی پوستر در تهران

پوستر ها انواع مختلفی دارند مثل پوستر های تبلیغاتی، پوستر های رویدادی مانند جشنواره ها و فراخوان ها، پوستر های آموزشی، پوستر های فیلم و سینما، پوستر های انگیزشی و پژوهشی. با توجه به نوع پوستر و سفارش کارفرما هزینه طراحی پوستر نیز متفاوت خواهد بود.

در ادامه به بررسی عوامل اثر گذار در تعرفه طراحی پوستر در مترو تهران می پردازیم:

  • سایز پوستر: با توجه به اندازه پوستر(از 7 تا 515 سانتی متر) هزینه آن متغیر است. هرچه اندازه طراحی پوستر بزرگتر باشد تعرفه قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.
  • نوع طراحی پوستر: منظور نوع نرم افزاری است که برای طراحی پوستر استفاده می شود، تعداد اتود های اجرا شده توسط طراح و رنگ های به کار برده شده در پوستر ممکن است زیاد باشد در نتیجه هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد.
  • کیفیت چاپ پوستر: برای چاپ پوستر باید از کاغذی استفاده کرد که گرم بالایی داشته باشد، نازک نباشد و به راحتی پاره نشود. همچنین پخش رنگ نداشته باشد و قدرت چاپ پذیری بالایی نیز داشته باشد. یک طراح با تجربه باید دانش انتخاب رنگ مناسب جهت انواع چاپ را بداند.
  • شخص یا شرکت طراح پوستر: هرچقدر فرد طراح یا شرکتی که به آن سفارش می دهید مهارت بیشتر، تجربه و رزومه کاری بهتری داشته باشد هزینه طراحی پوستر نیز بیشتر می شود.
  • بودجه کارفرما: قبل از سفارش لازم است تا میزان بودجه ای که برای طراحی اختصاص می دهید را به طراح اطلاع دهید تا او بتواند طرح متناسب با بودجه شما را آماده سازد.

اما انجمن صنفی طراحان گرافیک هر ساله نرخ مشخصی را برای طراحی انواع بیلبورد و پوستر مشخص می کند. شما می توانید با استناد بر تعرفه های مشخص شده در سایت این انجمن، انتخاب بهتری جهت سفارش خود داشته باشید.

  نرخ انجمن صنفی برای طراحی پوستر

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت انجمن صنفی طراحان گرافیک، نرخ انجمن صنفی برای طراحی پوستر در سال 1401، 18 میلیون تومان، برای طراحی گرافیک محیطی (ایستگاه، فرودگاه و …) ده میلیون تومان و نرخ طراحی تبلیغات شهری (بیلبورد و عرشه ی پل) بیست و پنج میلیون بوده است. همچنین جهت دریافت فرم نمونه قرارداد نیز می توانید به این وبسایت مراجعه نمایید.

 جمع بندی:

آشنایی با نکات مهم درباره طراحی تبلیغات مترو در تهران و بررسی ایده های برتر طراحی تبلیغاتی به شما این فرصت را می دهد که برای معرفی برند خود بتوانید یک طرح اثر گذار را سفارش دهید.

اکنون که با تعرفه تبلیغات مترو در تهران و عوامل موثر بر آن آشنا شدید، با توجه به نوع خدماتی که ارائه می دهید می توانید جهت سفارش طرح خود، انتخاب مناسب تری داشته باشید. ما در شرکت آسانگار در زمینه طراحی و تبلیغات در مترو به شما مشاوره خواهیم داد.

با توجه به اهمیت این موضوع که در طراحی تبلیغات مترو در تهران استاندارد های خاصی باید رعایت شود، بهتر است برای تبلیغ و معرفی برند خود قبل از سفارش طراحی تابلو مترو در تهران از واحد طراحی شرکت آسانگار مشاوره دریافت نمایید.

ما در شرکت آسانگار برای افزایش رضایتمندی و رفع نیاز های شما با کمک خدماتی که ارائه می دهیم، همچنین ارتباطات قوی و موثر می توانیم شما را در مدیریت یک کمپین اثر گذار با هزینه ی مناسب تر راهنمایی کنیم.