«تا 800 هزار تومن تخفیف اینترنت» گزارش کمپین محیطی مبین نت در خطوط مترو

در طراحی یک کمپین تبلیغاتی اثربخش، شناخت درست گروه‌های هدف و نحوه‌ی تعامل با آن‌ها به شدت حائز اهمیت می‌باشد. ایستگاه‌های مترو نیز امروزه به عنوان نقاط تلاقی اجتماعی، همچنین اصلی‌ترین و موثرترین وسیله حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود که روزانه نقش مهمی در جا به جایی بالغ بر چند میلیون نفر از اقشار مختلف جامعه بخصوص افراد جوان و دانشجویان را بر عهده دارد. به طوری که 30 درصد کاربران مترو کارمند و 40 درصد شغل آزاد دارند علاوه بر این 78 درصد نیز در بین بازه‌ی سنی 18 الی 45 سال قرار دارند. با توجه به حضور بخش قابل توجهی از افراد جامعه در این سیستم حمل و نقل، مترو را می‌توان جزو کانال‌های موثر و کارآمد در شهر تهران برای معرفی، تبلیغات و ارتباط‌ گرفتن برای برندها محسوب نمود. فضاهای تبلیغاتی متنوع در این مدیوم، فرصت مناسبی برای اجرای کمپین‌های محیطی مختلف، بخصوص برای شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت می‌باشند که جامعه هدف نزدیک با کاربران مترو دارند.

مبین‌نت نیز با در نظر گرفتن همین اصل، کمپینی را با عنوان جشنواره بهاری و با موضوع «تا 800 هزار تومن تخفیف اینترنت» طراحی کرده است. مخاطبان اصلی این کمپین را می‌توان کاربران روزانه مترو که کارمندان و شاغلان، جوانان و دانشجویان و به طور کلی عموم افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، قلم داد کرد.

این کمپین که از اواخر اردیبهشت تا پایان تیر ماه در مترو شهر تهران و حومه اجرا گردید، با استراتژی مناسب، آرت‌ورک و تم هم‌راستا با هویت بصری شرکت مبین نت توانست با به نمایش گذاشتن پیغام ارائه تخفیف برای خرید بسته‌های اینترنت، نسبت به افزایش دسترسی مردم به خدمات اینترنتی با کیفیت و مقرون به صرفه، جذب مشتریان جدید و افزایش رضایت مشتریان فعلی و همچنین افزایش آگاهی نسبت به برند اثربخش گردد. یکی از نقاط قوت این کمپین، هماهنگی دقیق با فضای مترو و استفاده از گرافیک‌های چشمگیر و پیام‌های واضح بود که توجه مسافران را به خود جلب می‌کرد. این امر نشان‌دهنده اهمیت بالای طراحی بصری و پیغام‌های جذاب در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی محیطی می‌باشد.

رسانه‌های کمپین «تا 800 هزار تومن تخفیف اینترنت» با توجه به کانسپت کمپین و جامعه هدف تعریف شده، به طور کلی در 2 محل تابلوهای روی سکوهای ایستگاه‌ها و کتیبه‌ واگن‌های مترو تهران و حومه اجرا شد. انتخاب این مکان‌ها بر اساس تحلیل دقیق مسیرهای پرتردد و ایستگاه‌هایی که بیشترین تعداد مسافر را دارند، صورت گرفت. این اقدام به منظور افزایش حداکثری دیده شدن تبلیغات و دستیابی به بیشترین بازدهی ممکن در اجرای کمپین بود

برنامه ریزی، ایده پردازی و همچنین اجرای این کمپین توسط مبین نت و با همکاری گروه آسا، به عنوان مجری تبلیغات محیطی و برنامه ریز رسانه، انجام گرفته است. این همکاری و هماهنگ بین این دو مجموعه باعث شد تا تمامی مراحل از طراحی تا اجرای کمپین به صورت یکپارچه و هماهنگ پیش رود و علاوه بر این، گروه آسا با تکیه بر تجربیات گسترده خود در حوزه تبلیغات محیطی نیز، راهکارهای نوآورانه‌ای برای جذب بیشتر مخاطبان ارائه دهد.